Interactive Expo van Nederlands Film Festival in bibliotheek Neude
 ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍  ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‍ 
Interactive Expo van Nederlands Film Festival in bibliotheek Neude Bekijk online versie
NEDERLANDS FILM FESTIVAL
Selectie Gouden Kalf Beste Interactive 2020 bekend
Het Nederlands Film Festival heeft acht Virtual Reality-ervaringen, installaties en multimediale producties geselecteerd die kans maken op het Gouden Kalf voor Beste Interactive 2020. De selectie is voor het publiek tijdens het filmfestival vanaf 25 september te zien en te beleven op de NFF Interactive Expo in Post Utrecht, de nieuwe bibliotheek op de Neude. Iedereen kan de indrukwekkende en onalledaagse interactieve verhalen gratis ervaren in de grote hal van het voormalige postkantoor. Het Nederlands Film Festival presenteert dit jaar de beste film, televisie en interactive producties aan in een hybride vorm: online of op locatie. De 40e editie van het NFF vindt plaats van 25 september tot en met 3 oktober. Kijk voor meer informatie over de NFF Interactive Expo op filmfestival.nl.
 
De geselecteerde producties (alfabetisch):
  • #VerlorenJongensZullenWinnen - Polina Medvedeva en Isaura Sanwirjatmo (Studio Isaura San)
  • Big Village - Beri Shalmashi en Lyangelo Vasquez (Kaliber Film)
  • Eden's Adventures - Abner Preis (A. Preis)
  • Exodus - Jasper Rietman (Submarine Channel)
  • Inktzwart - Iris van der Meule (Iris van der Meule)
  • More Moiré² - Philip Vermeulen (Studio Philip Vermeulen)
  • nerd_funk - Ali Eslami en Mamali Shafahi (ALLLESSS)
  • Weightless Bricks Act II: Collaboration - Paula Strunden en John Cruwys (Soft Bodies)

De jury kiest tijdens het festival uit de acht geselecteerde interactieve producties, drie genomineerden die meedingen naar het Gouden Kalf voor Beste Interactive 2020. De bekendmaking van de winnaar vindt plaats tijdens het Grolsch Gouden Kalveren Gala.

Het Prins Bernard Cultuur Fonds is hoofdpartner van de NFF Interactive Expo.
Geselecteerde producties
Geselecteerde producties
#VerlorenJongensZullenWinnen (Polina Medvedeva en Isaura Sanwirjatmo) is een transmediale documentaire installatie waarin de twee jonge makers, gewapend met een telefoon, camera of microfoon, het opnemen tegen dominante machtsstructuren en mainstream beeldvorming. Samen met een groep Rotterdamse leerlingen dompelen zij het publiek onder in een mix van online en live optredens - van dans en theater tot spoken word en discussie.
Productiebedrijf: Studio Isaura San

Big Village (Beri Shalmashi en Lyangelo Vasquez) is een interactieve documentaire die de plat gebombardeerde Irakese plaats Gewredê reconstrueert in verhalen en beelden. Het was het hoofdkwartier van een Koerdische beweging in de jaren tachtig, gevreesd door Iran in hun strijd
tegen de Ayatollahs. Gewredê is ook de plaats waar Beri’s ouders met Beri als baby enkele jaren verbleven voordat ze naar Nederland vluchtten.
Productiebedrijf: Kaliber Film

Eden's Adventures (Abner Preis) is een VR-werk waarin de kijker het avontuur van het meisje Eden ondergaat aan de hand van een tijdreis, van de Egyptenaren naar de holbewoners en het International Space Station. Ze ontdekt hierbij dat veel van onze technologieboegbeelden indrukwekkende vrouwen zijn.
Productiebedrijf: A. Preis

Exodus (Jasper Rietman) is een interactive graphic novel dat de archetypische uittocht van mensen verbeeldt die op de vlucht zijn voor oorlog en vervolging. Actuele thema's gaan subtiel over in een illusoire toekomstvisie.
Productiebedrijf: Submarine Channel

Inktzwart (Iris van der Meule) is een poëtische, interactieve VR-ervaring over de MH17-ramp waarbij alle inzittenden om het leven kwamen. Inktzwart is een digitaal monument dat de ramp op een nieuwe manier doet herdenken.
Productiebedrijf: Iris van der Meule

More Moiré² (Philip Vermeulen) is een immersieve installatie die een overweldigende filmische ervaring creëert in een panoramische capsule-achtige ruimte. Met zijn gecomponeerde landschappen van licht, geluid en bewegende moiré-patronen, speelt de maker met de menselijke waarneming.
Productiebedrijf: Studio Philip Vermeulen

nerd_funk (Ali Eslami en Mamali Shafahi) is een virtuele Instagram-identiteit die je kunt volgen voor een samengestelde dosis hedendaagse digitale cultuur. Een reeks VR-ervaringen gaat in op de grotere thema's die uit deze mediastroom naar voren komen. In deze op hoofdstukken gebaseerde installatie verkennen gebruikers de nieuwe realiteit die is voortgekomen uit social media.
Productiebedrijf: ALLLESSS

Weightless Bricks Act II: Collaboration (Paula Strunden en John Cruwys) is een virtuele ruimte die speculeert op toekomstige rollen van het freelancen en het werken op afstand. Door groeiende technologieën nemen de mogelijkheden voor het werken op afstand toe. De privésfeer en de werkplek kruizen hierin elkaar en worden één geheel. Het project gaat over hoe - door het ontwerpen van interactieve virtuele omgevingen - je de perceptie van je lichaam kunt uitbreiden.
Productiebedrijf: Soft Bodies
Noot aan de redactie

Het Nederlands Film Festival jubileert met de 40e editie die voor het publiek en professionals zowel online als op locatie plaatsvindt. Kijk voor meer informatie op: www.filmfestival.nl

Neem voor meer informatie contact op met:
Nederlands Film Festival
Nadia Doudou/Diane Borst
T: 030 – 2303800
E: publiciteit@filmfestival.nl

 
Call   030 - 2303800
Mail   info@filmfestival.nl
Volg ons
fb insta yt tw
Je ontvangt deze e-mail op 


Lees in ons privacy statement hoe wij omgaan met jouw gegevens.
afmelden?
 
NPO start  
deVolkskrant
vrienden Loterij